Clas Ohlson

Pop-up truck

Occasion fick inför Clas Ohlsons 100 års firande ta fram en aktivering för att öka kännedom om varumärket och erbjudandet hos nya kunder och att stärka relationen och förtroende hos gamla. Detta genom parollen ”Clas Ohlson hjälper sina kunder att lösa vardagens praktiska problem” 

Utmaning

Utmaningen låg i att lyckas identifiera vardagsproblem som både gav ett intressant innehåll att dokumentera för spridning i kampanjen och som matchar det med produkter som flera kanske inte tänkt sig att Clas Ohlson har i sitt sortiment. I tillägg behövde man hitta ett kostnadseffektivt sätt att nå ut till kunder över hela landet.

Lösning

Lösningen blev en pop-up truck med ett specialanpassat sortiment för specifika situationer och behov. Genom pop-up trucken och med ett sortiment som matchar specifika situationer och behov kan vi ta Clas Ohslon till kunden och lösa deras vardagsproblem som skapa tillgänglighet på en helt ny nivå.

Resultat

Clas Ohlsons Pop-up truck fick mycket positiv respons genom sitt oväntade besök på de platser den dök upp, från sjösättning av båtar till campingplatser. Aktiviteten bidrog till stor nyfikenhet kring sortimentet och engagemang bland kunderna. Störst succé gjorde den på campingen där den blev en  attraktion för hela familjen.