Dustin Expo

Mässa

Occasion har under fyra år haft förtroendet av Dustin att genomföra Nordens största IT-mässa i Globen. Under tre intensiva dagar samlades 70 utställare och cirka 10 000 besökare.

Utmaning

Dustin Expo är en självklar höjdpunkt för såväl IT-intresserade företagskunder som privatpersoner. Under mässan ges besökarna möjlighet att ta del av massor av ny inspiration kring hur man kan effektivisera sin IT-vardag, lyssna på talare och experter samt handla till förmånliga mässpriser. För Dustin handlar mässan om att attrahera rätt besökare och att bygga relation, skapa leads och generera nya affärer.

Lösning

För att nå rätt besökare lades kraft på att skapa ett lockande seminarieprogram med innehåll som rörde bland annat artificiell intelligens (AI), IT-säkerhet och globala trender. Med GDPR runt hörnet kändes det självklart att lägga stort fokus på att hjälpa så många som möjligt med frågor med en GDPR-akut på plats i Globen. En annan viktig framgångsfaktor var att skapa en attraktiv mix av utställare med den senaste tekniken för att visa upp bredden på de produkter, tjänster och lösningar som Dustin erbjuder sina kunder.

Resultat

Dustin Expo håller på traditionen som den självklara mötesplatsen för den IT-intresserade. Årets mässa lockade cirka 10 000 personer. Glädjande var att besökarantalet under de två första B2B-dagarna ökade, jämfört med föregående år vilket ökade möjligheten till nya affärer och samarbeten för Dustin och deras samarbetspartner