Nobia

Managementmöte

Nobias europeiska chefsmöte hålls vart annat år och är det enda tillfälle där samtliga chefer för alla Nobias varumärken är samlade. Syftet ligger i att förmedla, utvärdera och etablera gemensamma affärsstrategiska beslut.

Utmaningen

Utmaning låg främst i att hitta balans och energi genom hela den innehållsspäckade agendan. Vardera av Nobias varumärken är autonoma och spridda över olika geografiska platser. Tid för möten och samarbeten mellan dem alltid är en utmaning. När cheferna väl träffas finns det både mycket att prata om samt lyssna till, utöver agendan.

Lösning

En förkampanj med filmer togs fram för att underlätta och lyfta ur delar av agendan på plats. Design och uppbyggnad av en avkopplande mötesmiljö baserad på rådande kökstrender och om köket som den nya sociala ytan i hemmet.

Detta uppmuntrade till nyfikenhet och kreativt tänkande samt att spontan möten uppstod under event mellan agendapunkterna.

Avslutningsvis bjöds deltagarna på en kväll förankrad i en djup svensk tradition, nämligen hemmafesten med tema ” hemmafest med premiumkänsla”.

Resultat

Trots höga krav från tidigare år, levererade Occasion över förväntan. Med en stor ökning i engagemang, stolthet och nätverkande fick projektet högsta betyg, 7 av 7 i projektutvärderingen.

Projektet resulterade även i en nominering i tävlingen Svenska Designpriset.