Svensk Fastighets­förmedling

Kick-off & resa

2017 fyllde Svensk Fastighetsförmedling 80 år. Occasion fick i uppdrag att tematisera och kommunicera jubileumsfirandet internt samt arrangera en resa för alla anställda till Palma.

Utmaning

Förutom den komplex logistiken med att få ner alla 115 bobutiker och 850 medarbetare till Palma, låg utmaningen i att skapa lojalitet, gemenskap och stolthet över att vara en del av Svensk Fastighetsförmedling och företagets historia.

Lösning

Konceptet ”Drömförmedlaren” genomsyrade allt från logotyp, kommunikation och aktiviteter före, under och efter resan. Fokus låg på att hylla yrket och få medarbetarna att känna ökad stolthet som mäklare – de gör drömmar till verklighet. Crescendot var resan till Palma där de under tre dagar firade, konfererande och aktiverade deltagarna med allt från en galakväll, prisutdelning, och jubileumsfilmer, till motionsrunda för insamling till barncancerfonden.

Resultat

Genom konceptet ”Drömförmedlaren” och 80 års firandet skapades stolthet hos alla anställda och ett stort fortsatt engagemang för kommande år och förena 115 bobutiker under ett och samma varumärke.