Project Description

SVENSK FASTIGHETSFÖRMEDLING, KICK OFF

Varje år samlar Svensk Fastighetsförmedling sina 900 mäklare och franchisetagare för att kickstarta året.
2016 satte man verkligen fokus på kärnaffären genom att både mötas och fira i det som ligger både mäklare och kunder närmast hjärtat, hemmet.  

Utmaning

Hur kommunicerar man ut och förankrar ett helt nytt visningskoncept till ca 1000 kollegor som kommer från ca 320 bobutiker från hela landet? Hur skapar man en optimal, relevant och inspirerande arena för inspiration, erfarenhetsbyte och fest? 

Lösning

Den perfekta lösningen på utmaningarna var densamma, man bjuder helt enkelt in alla 1000 personerna till ett hem. Men inte vilket hem som helst, utan ett helt skräddarsytt hem för dagen och kvällen.
En 500 kvm stor lägenhet byggdes upp där deltagarna i gruppen interagerade på olika stationer med hjälp av en app. De fick ta del av en lägenhetsvisning, tävla om att ta den mest säljande bilden samt uppleva Svensk Fastighetsförmedlings nya visningskoncept. Man utnyttjade appens interaktivitet genom att ställa frågor och samla in tankar och idéer på förbättringar i organisationen som helhet.
Lägenheten nyttjades också till efterfesten då årets störta ”hemmafest” anordnades med dj- battle, flipperspel och dansgolv i vardagsrummet.
En upplevelse som verkligen låg mitt i kärnaffären och säkerställde både relevans och förståelse för det som kommunicerades.

Resultat

900 nöjda mäklare bekräftat att de verkligen förstått och fått en tydlig bild av det nya visningskonceptet samt företagets mål och framtidsvisioner. 

Hundratals nya kontakter knöts och med hjälp av appen samlade man in ovärderliga tankar och idéer från mäklare från norr till söder, att ha som underlag för framtida beslut och förändringar.